2024-11-19

Nabór na stanowisko Dyrektora MZGM w Przemkowie

URZĄD MIEJSKI W PRZEMKOWIE

Plac Wolności 25

59-170 Przemków

BURMISTRZ PRZEMKOWA

OGŁASZA NABÓR

NA WOLNE STANOWISKO PRACY

DYREKTORA MIEJSKIEGO ZAKŁADU GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ

W PRZEMKOWIE


 

  1. Miejsce wykonywania pracy:

 

Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie

ul. Dworcowa 7

59-170 Przemków

  1. Kandydaci przystępujący do konkursu powinni spełniać następujące warunki:

     

  1. Wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie wyższe,

  2. co najmniej 5 lat stażu pracy o charakterze zgodnym z wymaganiami na oferowanym stanowisku pracy (potwierdzone kserokopiami świadectw pracy), w tym 3 – letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym,

  3. obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, których obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

  4. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

  5. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  6. brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,

  7. posiadanie prawa jazdy kat. B,

  8. nieposzlakowana opinia.

  1. Wymagania dodatkowe:

  1. preferowane wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne,

  2. licencja zarządcy nieruchomości lub studia podyplomowe w zakresie zarządzania nieruchomościami.

  3. znajomość zagadnień z zakresu ustaw, m.in.:

  • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135),

  • ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 z zm.),

  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.),

  • ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320),

  • ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 679),

  • ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399),

  • ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 725),

  • ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1145 ze zm.),

  • ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1048),

  • ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 576),

  • ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 757),

  1. predyspozycje osobowościowe: predyspozycje menedżerskie i umiejętność kierowania zespołem oraz tworzenia pozytywnych relacji pomiędzy współpracownikami, zdolności interpersonalne i organizacyjne, umiejętność analitycznego myślenia oraz koordynowania działań, umiejętność analizy i nastawienie na rozwiązywanie problemów i poprawnego wyciągania wniosków oraz zdolność podejmowania decyzji, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu, umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność, odpowiedzialność, samodzielność w działaniu, komunikatywność, uprzejmość i życzliwość,

 

  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań wynikających z zapisów statutu Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie.

  2. Zarządzanie jednostką w granicach udzielonych przez Burmistrza Przemkowa pełnomocnictw, w pełnym zakresie poprzez:

    1. planowanie na poziomie strategicznym i operacyjnym,

    2. podejmowanie działań zapewniających realizację celów i zadań Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy,

    3. wyznaczanie kierunków działań i rozwoju Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie,

    4. kierowanie bieżącą działalnością Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie oraz podejmowanie bieżących decyzji z zakresu realizowanych zadań,

    5. dbałość o wysoką jakość świadczonych usług oraz ich skuteczność,

    6. organizowanie i nadzorowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi jednostki,

    7. zawieranie umów i porozumień związanych z realizacją zadań objętych działalnością jednostki,

    8. dysponowanie środkami finansowymi określonymi w planie finansowym, nadzór nad gospodarowaniem nimi, odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, przestrzeganie dyscypliny budżetowej,

    9. podejmowanie decyzji dotyczących mienia Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie w porozumieniu z Burmistrzem Przemkowa,

    10. ustalanie wewnętrznych dokumentów związanych z funkcjonowaniem Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie.

  3. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej związanych z funkcjonowaniem Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie.

  4. Sporządzanie sprawozdań finansowych i innych zgodnie z obowiązującymi przepisami, przygotowywanie okresowych analiz i informacji.

  5. Realizowanie obowiązków pracodawcy samorządowego, w tym m.in. dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników zatrudnionych w Miejskim Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie, sprawowanie zwierzchnictwa służbowego nad pracownikami, organizowanie, kierowanie, kontrola i ocena pracy pracowników zatrudnionych w kierowanej jednostce, zapewnienie przestrzegania w jednostce prawa, porządku i dyscypliny pracy, prowadzenie kontroli wewnętrznej z realizacji zadań przez poszczególnych pracowników.

  6. Reprezentowanie jednostki w kontaktach zewnętrznych i wewnętrznych.

  7. Załatwianie bieżących interwencji mieszkańców.

  8. Nadzór nad realizacją zadań Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie związanych z: zarządzanie i administrowanie komunalnym zasobem mieszkaniowym gminy oraz komunalnymi lokalami użytkowymi, cmentarzami, utrzymaniem porządku i czystości na terenie Gminy, obsługą zieleni miejskiej i obiektów rekreacyjno-sportowych.

  9. Pozostałe obowiązki wynikające ze statutu Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej
    w Przemkowie,

  10. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza Przemkowa.

 

4. Informacja o warunkach zatrudnienia:

 

1) forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony;

2) miejsce pracy: budynek Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie, ul. Dworcowa 7, pomieszczenie, w którym wykonywana będzie praca zlokalizowane jest na I piętrze
w budynku nie posiadającym windy i sanitariatów dostosowanych do osób niepełnosprawnych, budynek bezpodjazdu, utrudniony dostęp do wyodrębnionego stanowiska pracy oraz w terenie – w zależności od potrzeb;

3) praca przy komputerze przez co najmniej połowę wymiaru czasu pracy;

4) praca wymagająca sprawności ruchowej ze względu na konieczność przemieszczania
się w obrębie budynku (także po poszczególnych kondygnacjach) i w terenie;

5) bezpośredni kontakt z petentami;

6) planowany termin zatrudnienia: 1 lutego 2024 r.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

 

5. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,

  2. życiorys zawodowy,

  3. pisemna koncepcja funkcjonowania i rozwoju Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie,

  4. oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zgodnie z wzorem opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Przemkowie pod treścią ogłoszenia w plikach do pobrania),

  5. kopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem), potwierdzające wymagany staż pracy,

  6. kopie świadectw bądź dyplomów potwierdzających wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

  7. kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

  8. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych

  9. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  10. oświadczenie kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104 ze zm.),

  11. oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy,

  12. w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, określonego przepisami o służbie cywilnej (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

  13. oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,

  14. w przypadku kandydatów niepełnosprawnych, którzy chcą skorzystać z preferencyjnych zasad zatrudnienia – oświadczenie o niepełnosprawności,

  15. informacja dot. przetwarzania danych osobowych oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów bieżącego naboru(wzór opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Przemkowie pod treścią ogłoszenia w plikach do pobrania),

  16. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,

  17. do oferty mogą być dołączone opinie lub rekomendacje.

 

List motywacyjny, CV, kwestionariusz, oświadczenia oraz koncepcja pracy powinny być własnoręcznie podpisane.

Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem.

 

6. Termin składania dokumentów

Dokumenty aplikacyjne należy składać do 10 grudnia 2024 r. w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na Dyrektora Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie”:

  1. osobiście w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miejskiego w Przemkowie w godzinach pracy Urzędu (poniedziałek - piątek od godz. 7.00 do godz. 15.00),

  2. za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Przemkowie, Plac Wolności 25, 59-170 Przemków (decyduje data wpływu oferty do Urzędu),

  3. Drogą elektroniczną za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej: ESP: /UMPrzemkow/SkrytkaESPw przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego. Za datę wpływu uznaje się datę potwierdzenia przyjęcia dokumentów przez system e-PUAP.

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone nadawcom.

Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Przemkowie jest dostępny
na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

Informację o wyniku naboru zamieszcza się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /http://umprzemkow.bip.gov.pl// oraz na tablicy informacyjnej.

Burmistrz może w każdym momencie unieważnić nabór.

Kandydaci spełniający wymagania niezbędne zostaną mailowo poinformowani o terminie rozmowy rekrutacyjnej (w korespondencji wysłanej na wskazany w dokumentach aplikacyjnych adres mailowy).

 

7. Informacje dodatkowe:

  1. Nabór zostaje przeprowadzony w dwóch etapach:

I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym oraz merytorycznym bez udziału kandydatów;

II etap - rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełnią wymogi formalne – ocena kwalifikacji zawodowych, wiedzy i predyspozycji kandydatów,

  1. złożenie niekompletnych dokumentów lub po terminie stanowi podstawę do odrzucenia oferty z powodu niespełnienia wymogów formalnych konkursu,

  2. o dopuszczeniu do kolejnego etapu naboru lub odrzuceniu oferty z powodów formalnych oraz terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu naboru zainteresowani zostaną poinformowani indywidualnie, informacja zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Przemkowie,

  3. korespondencja z kandydatami odbywać się będzie wyłącznie drogą elektroniczną na adres wskazany przez kandydata w ofercie,

  4. nabór rozpoczyna się z dniem ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Przemkowie,

  5. komisja rekrutacyjna powołana do zaopiniowania kandydatów na stanowisko dyrektora Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie uprawniona będzie do ewentualnego żądania uzupełnienia dokumentów lub złożenia przez kandydata wyjaśnień co do treści oferty w trakcie trwania naboru,

  6. oferty kandydatów, którzy nie zostali wybrani na stanowisko dyrektora Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Przemkowie i zawarte w nich dane osobowe będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.

Lista kandydatów spełniających wymogi formalne i dopuszczonych do II etapu wraz z terminem rozmowy kwalifikacyjnej oraz informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /http://umprzemkow.bip.gov.pl// oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Przemkowie przy ul. Pl. Wolności 25, 59-170 Przemków.

Przemków, 19.11.2024 r.   BURMISTRZ PRZEMKOWA Jerzy Szczupak

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

o przetwarzaniu danych osobowych

dla osób uczestniczących w rekrutacji na wolne stanowisko pracy

Na podstawie art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.Urz.UE L119 z 4 maja 2016 r.) .) przekazuję informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych kandydatów w prowadzonym naborze:

1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Przemkowa z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Przemkowie, ul. Plac Wolności 25, 59-170 Przemków (nr tel. 76 8319 210, e-mail: p.info@przemkow.pl)

2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – iod@przemkow.pl

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach:

  • wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, związanych z procesem zatrudnienia, w tym przede wszystkim Kodeksu pracy- podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny ciążący na Administratorze - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. i ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.

  • przeprowadzenia procesu rekrutacji w zakresie danych niewymaganych przepisami prawa na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO);

4) odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą:

a) podmioty przetwarzające dane w imieniu administratora danych:

  • · Dostawcy programów i usług informatycznych.

b) podmioty uprawnione przepisami prawa.

c) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

5) Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej przez Urząd Miejski w Przemkowie w formie papierowej i elektronicznej na podstawie przepisów prawa, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej, niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać zniszczone po upływie 5 lat.

6) posiada Pan/Pani prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (możliwość istnieje jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a nie np. na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych).

7) ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,

8) Przetwarzanie Pani/Pana danych nie wiąże się z zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym z profilowaniem.

9) podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.


 

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..